Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne styczeń

  1. Sport to zdrowie:
    – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich, ocenianie postępowania ich bohaterów,
    – rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka (bilon, monety),
    – utrwalenie nazw sportów i akcesoriów do uprawiania sportów zimowych,
    – kształtowanie postaw prozdrowotnych i związanych z bezpieczeństwem przez dobór ubrania odpowiedniego do panujących warunków atmosferycznych oraz przestrzeganie bezpiecznych sposobów zabawy na śniegu i lodzie,
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery n, N,
    – stwarzanie możliwości podejmowania aktywności związanej z czytaniem (eksponowanie wyrazów do czytania globalnego) np. narty, buty, gogle, kijki, kombinezon, narty, sanki, łyżwy itp.
  2. Dbam o zdrowie:
    -rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery s,S,
    – doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej,
    – zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 6,
    – doskonalenie umiejętności kodowania i dekodowania informacji,
    – kształtowanie umiejętności współpracy w zespole,
    – zachęcanie do próbowania i poznawania nowych smaków,
    – zachęcanie do stosowania zasad zdrowego stylu życia zgodnie z piramida zdrowia.
  3. Młodsi i starsi:
    – rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych,
    – kształtowanie właściwych postaw dzieci: niesienie pomocy innym, wrażliwość, szacunek do innych ludzi ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych, 
    – wzmacnianie więzi rodzinnych,
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery b, B,
    – doskonalenie umiejętności czytania sylab, wyrazów i krótkich tekstów słowno- obrazkowych.
  4.  Siły przyrody:
    – rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące najbliższego otoczenia dziecka ( gleba, minerały, surowce wtórne),
    – doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat poprawnej pod względem gramatycznym i logicznym,
    – rozbudzanie postaw proekologicznych,
    – stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej,
    – rozbudzanie ciekawości naturą,
    – poszerzanie wiadomości o czterech żywiołach.