Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc marzec
Tematyka:
1.CHCIAŁBYM BYĆ MUZYKIEM (dziecko):
– zna i rozpoznaje instrumenty muzyczne
– stosuje słowa: na, pod, przed, za, obok, między…
– poznaje zawód dyrygenta
– dzieli wyrazy na sylaby
– aktywnie uczestniczy w zabawie
– rozwija kreatywność podczas wykonywania pracy plastycznej
2.CHCIAŁBYM BYĆ AKTOREM (dziecko):
– słucha opowiadania
– odpowiada na pytania
– poznaje rodzaje lalek w teatrze np. marionetki
– improwizuje ruchem muzykę
– liczy w zakresie 5
– wskazuje różnicę na obrazku
– wykonuje prace posługując się różnymi technikami
3.MARCOWA POGODA (dziecko):
– wie, że należy ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych
– wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla marcowej pogody
– klasyfikuje według dwóch cech: wielkości i koloru
– prawidłowo koordynuje ruchy z muzyką
– bierze czynny udział w zabawach ruchowych
– rozwija sprawność manualną
4.NADESZŁA WIOSNA (dziecko):
– wymienia oznaki wiosny
– żegna zimę i wita wiosnę
– z uwagą słucha opowiadania
– dzieli wyrazy na sylaby
– opowiada historyjkę obrazkową
– układa rytmy z kwiatków
– uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej
5.CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM (dziecko):
– zna i nazywa wybrane dyscypliny sportowe
– słucha wiersza
– wypowiada się na jego temat
– rozwija ekspresję ruchową przy muzyce
– segreguje piłeczki pod względem koloru
– rysuje po śladach
– uczestniczy w zawodach sportowych