Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne marzec

  1. Tajemnice świata
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery W, w 
    – dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
    – stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem
    – rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci, ciekawości świata
    – rozwijanie percepcji słuchowej przez identyfikowanie dźwięków
    – uświadamianie korzyści i niebezpieczeństw związanych z korzystania z zasobów internetowych
    – rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia: sieć internetowa, wynalazca.
  2. Nadchodzi wiosna
    – rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: duma z pracy
    kształtowanie właściwych postaw dzieci, takich jak ciekawość poznawcza, otwartość, chęć zadawania pytań, szacunek do pracy innych, radość z efektów własnej pracy
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery C, c
    dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów
    – zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 8
    – doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach
  3. Wiosna tuż- tuż
    – zapoznanie ze znakiem minus, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania 
    – zapoznanie z obrazem graficznym litery J,j
    – rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej,
    – aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych
    – kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu
  4. Święta, święta, biją dzwony
    – poznanie figury geometrycznej- owalu
    – stwarzanie okazji do mierzenia, przeliczania, kodowania podczas układania i tworzenia gry
    – rozwijanie umiejętności muzycznych i wokalnych
    – rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące wartości: tradycja
    kształtowanie postaw patriotycznych poprzez uświadomienie znaczenia tradycji dla świadomości narodowej – poznanie tradycji Dolnego Śląska
    – doskonalenie sprawności ruchowej
  5. Wielkanoc
    – utrwalenie informacji dotyczących Świąt Wielkanocnych
    – kształtowanie postaw prorodzinnych 
    – rozwijanie wrażliwości słuchowej dzieci
    – stwarzanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem
    – rozwijanie sprawności grafomotorycznej