Założenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc wrzesień

Tematyka:

1. W PRZEDSZKOLU (dziecko):

– wymienia imiona kolegów i koleżanek z grupy

– zapoznaje się z nową salą przedszkolną

– wypowiada się na temat kącików w swojej sali

– rozpoznaje i nazywa wybrane części ciała

– odpowiada na pytania dotyczące utworu

– wykonuje podskoki obu nóż

– nazywa położenie zabawek

– posługuje się pojęciami wysoko, nisko

– śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy

 2. DROGA DO PRZEDSZKOLA (dziecko):

– reaguje na sygnał słowny i dźwiękowy

– zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku

– zna numery alarmowe (pogotowie ratunkowe, policja, straż pożarna)

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem

– posługuje się określeniami „przód”, „tył”

– rozwija umiejętność wycinania po linii prostej

 3. NADESZŁA JESIEŃ (dziecko):

– słucha uważnie treści wiersza

– wypowiada się na tematy związane z jesienią

– wymienia dary jesieni

– zauważa zmiany jakie zachodzą w przyrodzie jesienią

– odgaduje zagadki

– uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych

– układa rytmy z figur geometrycznych

 4. CO ROBIĄ ZWIRZĘTA JESIENIĄ? (dziecko):

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w lesie

– naśladuje ruchy i głosy wybranych zwierząt leśnych

– dzieli rytmicznie na sylaby nazwy wybranych zwierząt

– słucha uważnie wiersza

– wypowiada się na temat jesiennych zwyczajów jeży

– dobiera obrazki w pary

– liczy w zakresie czterech

– aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych

Kategorie: Grupa 2

Skip to content

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij